29. elokuuta 2011

kaktusmaniaa


ruokin mun kaktuskaksikkoa novellen sinkki+e persikka limonaatilla blandattuna veteen; lopputuloksena huokoinen kaktus. parin päivän kuluttua huomasin, että kyseinen kasvini ei ole vetänyt suoniinsa tota elämän eliksiiriä ja nyt huolestuin! se pitää myös usein outoa pulputtavaa ääntä, etenki yöllä. vesi on lillunu tossa purkissa kohta jo neljä päivää, onkohan mun kaktus yliruokittu. yritän jättää sen aina ikkunaulaudalle päivettyy, hölskyttelen ja heiluttelen, mut mikään ei auta! onkohan kaktukset allergisia sinkki persikka juomalle vai mahtaakohan toi muuten perin kauniisti kasvanut kasvi olla liian hemmoteltu...vai oonkohan mä vaan tosi huono ihminen?

tommonen on muuten mun huone, ei missään ihan järjettömän hyvässä siivossa, mutta ei kummiskaan katastrofissakaan. eniten tykkään mun huoneessa valoisuudesta, sängyn pehmeydestä, yllä olevasta peltikatosta, johon vesipisaroiden iskeytyessä kuuluu ihana ääni sekä uudesta vaaterekistä.

MARTTA

11 kommenttia:

  1. oon ihan rakastunut tähän blogiin, aina niin ihania kuvia ja juttuja :) rakastan myös teidän tyyliä !

    ♥ leave-world.blogspot.com

    VastaaPoista
  2. 2dildoo. kiva huone!

    VastaaPoista
  3. larp-eerik katselee ja varjelee!

    VastaaPoista
  4. derya: oijumpe ihana kuulla, kiitos sikken!! :)

    ano1: hehheee;);) ja kiitti

    ano2: mainiota larpeerik, tunne on molemminpuoleinen<3

    VastaaPoista
  5. oiiiiii , ihana tää blogi ,tosi rento ja tällee!!:) ainosara.blogspot.com

    VastaaPoista
  6. hyväksyn ja tykkään mara sun huoneesta

    VastaaPoista
  7. sara: hehee no siihen me kai ollaan vähän pyritty ja kiitos tosipaaaljon:)

    esteban: se on hienoa se kuomaseni! ;);)

    VastaaPoista
  8. IHAN MAHTAVA BLOGI ! jään seurailee !

    VastaaPoista
  9. nataliaa: oioijumpe kiitti kauheestii! c:

    VastaaPoista
  10. Voivoi, tuo johtuu osmoosista. Se kaktuksien multa on liian väkevää eli siinä on liikaa ravinteita, jolloin kaktus yrittää tasata väkevyyseroja haihduttamalla vettä itsestään. Yleensä kasvin väkevyys täytyy olla suurempi kuin maan, jotta osmoosi toimii oikein päin eli kuljettaa kasviin vettä. Suosittelen kastelemaan niitä pelkällä vedellä, harvoin...

    VastaaPoista
  11. Anonyymi: kiitti kauheesti! brobleemo solved, olen ikuisesti kiitollisuuden velassa, olis mahtavaa tietää kuka puutarhatonttu siellä piileksii;) osmoosi taitaa olla aika ketku tauti, mun pitää ryhdistäytyy...mut mul on enää yks brobleemo; mun kaktus on kadonnu täysin jälkiä jättämättä mun pöydältä!!!!! toivottavasti se ei karannu sen huonolta omistajaltaan:(

    VastaaPoista

MARTTA 17, Tapiola, Pohjois-Tapiolan lukio Ilme
Canon 450D, sigma 50mm 1.4

JULIA 18, Westend, Tapiolan lukio
Canon 600D, canon 50mm 1.8

SANNA 17, Westend, Etu-Töölön lukio
Canon 550D, sigma 18-200mm