21. elokuuta 2012

LEKKER LEKKER LEKKER

fitsdictionary
ei hitsivieköön, mistä mä nyt alottaisin. no ehkä nyt sitte siitä, että kaikki on niin LEKKER ! hollanti on niin lekker. lekkerlekkerlekker. goodgoodgood. kaikki. ainaki tähän asti. mun pyörä on maailman colein. se on turkoosi ja sen on semmonen vintage fitsen. me pyöräillään kaikkialle, ihan kaikkiin paikkoihin. oon oppinu ajaa ilman käsii pyörää! lekker. asun 11 suurimmassa kaupungissa nimeltään amersfoort, täykky sekotus uutta ja vanhaa, citycenteriä ja maaseutua. mun huoneessa on pinkit ja limenvihreet seinät, haha aika lekker. lähes kaikki tähän asti tapaamista ihmisistä on ollu mun nuoremman hostsiskon kavereita ja ihan törkeen hauskaa seuraa. ollaan tsekkailtu amersfoortin yöelämää jonne ajetaan aina meiän ylikoleilla pyörillä. fietsen! mulla on jo yks,kaks,kolme,neljä,viisi ja ainaki vielä kuudes kamu, on tosi yllättävää kuinka oon saanu jo 11 päivässä noin monta kamua. voi vinde. oon niin ylpee ittestäni.
amsterdamamstedaaaam
oon nähny yhen tulppaanin, se oli lila. kaks tuulimyllyy ja parit käytössä olevat puukengät, aika vekkulit! kotona ei oteta kenkiä pois ja kodittomat kissat riehuu katoilla. joka paikassa on pikkujokia ja tuhansittain pyöriä. täällä syödään isoja keksejä ja suolasia pannukakkuja. koulu starttaa käyntiin vasta ens viikolla, siihen asti mulla on vielä lomaa... ja niille jotka luulee et hollannissa on aina sateinen ja tuulinen sää niin viime viikonlopusta lähtien on ollu 28-37 astetta lämmintä. guet! tsekattiin kans amsterdam, niin paljon nähtävää, ihmisiä ja jännittäviä juttuja. mutta se ei vedä kuitenkaan millään tasolla vertojaan mun kotikaupunkiin amersfoorttiin missä me temmelletään ja hakataan jalkojamme asfalttiin. pelto
mä tunnen itteni niin vapaaks kun viiletän öillisen hiljaisilla kaduilla läpi amersfoortin. vastaantulijat hymyilee ja mä hymyilen niille takas. illat pimenee hitaasti mutta varmasti. mä alan ottamaan täällä vastaan rohkeasti atlantin syystuulia ja toivon että siellä lahden toisella puolen on kaikki hyvin.
MARTTA ik ben uitwisselingstudent en ik woon in Amersfoort. Doei!

12 kommenttia:

  1. lekker haha! loistoo, mä oon menos kans hollantii ossii ensvuonna luokkaretkelle, tekstistä päätellen se mesta on jees?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tää mesta on enemmän ku jees, oot onnekas miksu ku pääset tänne! kerro sit tarkemmin ajankohtaa ku oot tulos, meitsi voi näyttää teitsille kaikki siisteimmät paikat hoho no eiiii jos vaa uskallat, noeiiii jos vaa kerkeet jou!! :-)

      Poista
  2. siis mitähäh sä siellä teet, multa on menny ihan ohi? yyh tulee ikävä, tulin just vuoden vaihdosta hollanista yääääääääää haluun takas!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä oon UITWISSELINGSSTUDENT !!! haha :-D

      Poista
  3. ehkä mahtavimman kuulosta ikinä! ikävöin sua, vaikka sut vasta kerran tapasinkin :-( mutta toi kuulostaa hullunihanalta, haluun kans sinne sunkanssa temmeltämään pitkkiin öihin polkupyörillä ja nauttimaan ihanista hymyilevistä ihmisistä ja polkupyörmerestä JA SUOLASISTA PANNUKAKKUISTA ihan mahtavan kuulosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi se olisi enemmän kuin kunnia jos tänne saapuisit saapastelemaan kanssani!! :')

      Poista
  4. oikeesti hollannissa on maaaailman ihaninta!!♥ olin siel kesäl, viikon, miu frendien kaa, oli ihan taivaaallista! :):)♥

    VastaaPoista

MARTTA 17, Tapiola, Pohjois-Tapiolan lukio Ilme
Canon 450D, sigma 50mm 1.4

JULIA 18, Westend, Tapiolan lukio
Canon 600D, canon 50mm 1.8

SANNA 17, Westend, Etu-Töölön lukio
Canon 550D, sigma 18-200mm