13. tammikuuta 2013

eläköön nuoruus

musta2.jpg hoihoi.jpg musta1.jpg naurattaa.jpg eilisen eilenä tuli täyteen 5kuukautta hollannissa ja mun vaihtovuoden keskikohta lähenee. kauheeta & hirvittävää & jännittävää & herättävää. mihin tää kaikki aika katos. eilen juhlistettiin toisen vaihtarin kanssa meiän selviytymistä vanhassa kaupungissa seikkailemalla, kulkukissoihin tutustumalla ja kylmässä, lumettomassa talviyössä viilettämisellä. mulle tulee aina vapauttava ja villi nuoruuden tunne sekä ihan hirmu itsenäin olo, kun seikkailen päättömästi kaverin kanssa amersfoortin yöelämässä. tulevaisuuden suunnittelua, halvan ja hemmetin hyvän makusta pizzaa yömyöhään. maailman ihka ensimmäiset, onnistuneet silmänrajaukset. mulla kun on kummalliset silmät. tässä elämässä kun kaikki on kummaa.

martta

11 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. sanos muuta, tykkään nuoruuden tuomista yllätyksistä ja olotiloista :')

      Poista
  2. niin se aika vaan menee :---O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihan hiton noppaa!!! alle viitisen kuukautta :(((

      Poista
  3. ootko omasta mielestäs muuttunu paljon siellä ollessas? en tarkota sellasta "must on tullu itsenäisempi ja rohkeempi" muuttumist vaa sellasta et sun luonne on muuttunu...toivottavasti ymmärrät :D ja jos oot muuttunu nii millä tavalla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon. Kummallisia pikkujuttuja. Nautin enemmän omasta iästäni, ennen vihasin, että mun pitää kasvaa ja vanheta. Nyt oon sinut sen asian kanssa, että tästä vaan vanhetaan, mutta osaan kuitenkin pitää mun lapsellisen tatsin kaikkeen. Ehkä jopa odotan, että täytän maagisen kahdeksantoista vuotta. Samaa aikaa ehkä vähän pelottaa. Mulle on kans tullu ihan pikkiriikkisen tarkempi visio siitä, mitä haluan eleämässäni tehdä. Oon myös tajunnu kliseisiä asioita (kuten elä hetkessä ygghhnnn, kuinka karseelta kuullostaakin) ja oon uskaltanu sanoa enemmän 'kyllä'. Oon uskaltanu sanoa, että pidän ja että haluan. Oon myös löytäny negatiivisia fiboja ittestäni, jotka kylläkin voin kääntää positiivisiksi jos oikein positiivisesti kelaa. Yks näistä on se, etten enää yritä olla mukava niille, jotka ei oo mukavia mulle. Oon aina ollu sellanen persoona, joka yrittää kaikin mahdollisin tavoin olla mukava kaikille, ja olla näyttämättä jollekkin jos ei oikeesti yhtään natsaa persoonat tai asiat kohtaa. Miellyttämisenhaluinen?? Ehkä tämä joo. Nautin enemmän yksin shoppailusta ja hymyilen enemmän tuntemattomille. Tanssin vielä kaksin kerroin hullummin ja mun nauru on muuttunu räkätykseks. Mut mua ei haittaa. Oon myös huomannu, että pystyn kattoo pidempään ihmisiä silmiin ja se on ihan hurjan hauskaa. Mun suomalaisuus on myös lähteny vähän irtautumiseen joillain kanteilla. Suomiräppi on kans alkanu maistuu enemmän!

      Oho, tätä listaa vois jatkaa ja jatkaa, jos vielä jotain haluut tietää, niin kyllähän mä voin lisää iskee :-)

      Poista
  4. ootpa ihana!ja sulla on onnellisen ihmisen silmät t.nadde ♥

    VastaaPoista
  5. Onko tuossa toisessa kuvassa Johanna Tukiainen??: D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On muuten joo Johanna kun on mun tosi hyvä bestis nii ajattelin pyytää nuorena valokuvaajana sitä vähä malliksi toimimaan, jos siitä se ura sitten aukenis!! ;-)

      Poista

MARTTA 17, Tapiola, Pohjois-Tapiolan lukio Ilme
Canon 450D, sigma 50mm 1.4

JULIA 18, Westend, Tapiolan lukio
Canon 600D, canon 50mm 1.8

SANNA 17, Westend, Etu-Töölön lukio
Canon 550D, sigma 18-200mm